måndag 1 februari 2010

Harmonisk och nöjd

Måndag och yoga. Det börjar bli en efterlängtat kombination. Söndagsångesten är helt plötsligt mycket mindre jobbig. Efter tre gånger börjar jag nu få koll på både solhälsning A och B. Men att sitta i lotusställning eller komma upp i skulderstående det är än så länge alldeles för svårt. Yoga handlar ju väldigt lite om prestation men det finns en position som jag är riktigt duktig på. Jag tror nästan att jag är bäst i klassen. Det är att hålla ihop handflatorna bakom ryggen uppe mellan skulderbladen. Man skulle kunna säga att jag är en riktigt talang på detta. Pojkvännen och den besökande lillebrodern är djupt imponerade och jag är nöjd. Och harmonisk.

Namaste

1 kommentar:

Anja och Jonas sa...

Handflator bakom ryggen är jag inte så bra på, men skulderståendet fixar jag med lite vånda, gör dock lite ont i ryggraden, men jag kanske gör fel då?! Min lärare är ganska ensidig, hon pratar till mig via dataskärmen och verkar inte höra när jag frågar något...
Får nog be jonas kontrollera mig när jag försöker göra raka linjer mellan fingerspetsar och sträcka ben ordentligt.

ooooooommmmmmmm