tisdag 9 februari 2010

Besatt av Bodil

Jag är besatt av Bodil Malmsten. Egentligen inte av Bodil som person utan mer av det hon skriver. Jag läser hennes böcker och jag läser hennes blogg. Jag läser Bodil i badet, på bussen och i sängen. Bodil vet hur man läser. Bodil vet hur man skriver. Hon skriver om att hon läser och hon skriver om vad hon läser. Hon fångar vardagens glädje och helgens sorg och kryddar sina texter med självdistans och humor. Hon beskriver sin fascination för Frankrike, sina resor till och från Finistère, hatkärleken till Sverige och kampen mot mullvadarna i trädgården.
Bodil, du skriver så att jag ryser. Jag önskar att jag kunde skriva hälften så bra som du.

4 kommentarer:

MilouK sa...

Underbart. Tack för tipset, min vän.

Susanne Snäll sa...

Bodil är bäst!

Skatan sa...

Ha ... lustigt! Vi tycks lida av samma "besatthet" ...

Kul att träffa på en "like" ... fast vi lär nog inte vara unika.

Det finns fler av oss ... out there. Säkerligen.

Susanne Snäll sa...

Ja, Skatan, hur kan man inte vara besatt av Bodil? Hon är ju bara bedårande!