tisdag 9 februari 2010

Paul Smith-randigt

Paul Smith är i Sverige. Jag älskar Paul Smith. Jag älskar färger och jag älskar ränder. Jag älskar Paul Smiths ränder. Jag blir glad av ränder och jag blir glad av Paul Smiths eleganta och välskräddade lekfullhet.

Ända sedan jag hängde i London i början på 90-talet har jag gillat Paul Smith både hans kläder och prylar. När pojkvännen och jag flyttade in i vår nybyggda lägenhet ville vi ha en Paul Smith-randig fondvägg i hallen. Vi spenderade timmar på Björklund och Wingqvist på Kungsholmstorg för att ta ut rätt färger. Jag ritade upp mönstret skalenligt. Men tyvärr föll det på att vi inte lyckades övertala målaren att måla ränderna och att det blev alldeles för dyrt. Så vi fick istället nöja oss med en blommig tapet med jättelika vita gerbera. (Vilket faktiskt ÄR snyggt även om det låter tacky.) Men Paul, när kommer tapeterna?

Inga kommentarer: