måndag 27 februari 2012

Måndag med morotstema


Dagens tema är morötter. Det är inte ofta man börjar måndagmorgonen med en film. Till morgonkaffet såg jag må-bra-filmen Bridesmaides*. En vansinnigt rolig och mysig film och ett underbart sätt att börja veckan på. Kaffe, film och en sovande lilleman. Han tyckte uppenbarligen att den var lite sövande medan jag småflinade, fnittrade och gapskrattade. Jag till och med grät en skvätt (är fortfarande lite så där nyförlöst blödig).

Har du inte sett den? Se den NU!

Annars är dagens projekt smakportioner. Det är dags att fasa in några fler rätter. Amning och sylvassa små tänder funkar så där. Den ömma modern föreslog köttben på BVC men fick rådet morotspuré.

*Har du inte sett filmen kan jag berätta att morötter har en viktigt del av handlingen. Se där, ytterligare en anledning att se filmen.

2 kommentarer:

MilouK sa...

Visst är den bra! Jag blev positivt överraskad. En fin film om vänskap. En kram för det!

Susanne Snäll sa...

Jag blev också överraskad. Mycket mysig film. Himla kul att se dig förra veckan!