måndag 28 november 2011

Det är mycket man borde

Det är mycket jag borde.

- Jag borde ta en dusch för att vara fräsch på mötet med inredaren på JM. Vi borde bestämma alla tillval till nya lägenheten.
- Jag borde sätta på en tvättmaskin så att lilleman, pojkvännen och jag själv har rena kläder senare i veckan.
- Jag borde skriva den där julklappslistan och skicka den till de kära långt bort.
- Jag borde uppdatera vårt virusprogram på datorn så att vi slipper maskar, trojaner och sånt skit.
- Jag borde framkalla foton och sortera bland de mängder av bilder vi har i datorn.
- På tal om foton. Jag borde spara ner alla bilder på den externa hårddisken innan, gud förbjude, datorn kraschar.
- Jag borde skänka pengar till Stadsmissionen så att även de mindre priviligerade ska få sig en jul.
- Jag borde vattna blommorna.
- Jag borde städa i garderoberna.
- Jag borde boka en tid på Hudsalongen för att bli lite ompysslad.
- Jag borde ta tag i träningen nu när snittet verkar ha läkt färdigt.
- Men mest borde jag passa på att sova en stund nu när lilleman sover för det blev inte många timmar i natt.

Men i stället sitter jag kvar. Oförmögen att röra mig.

Inga kommentarer: