söndag 26 april 2009

Läppglans, ranukel och lilla ön-nationalism

Igår inventerade jag mina läppglans. Jag tycker egentligen att man inte kan ha för många. Men när jag letade fram alla och la dem tillsammans inser jag nog att jag i alla fall inte behöver köpa något nytt än på ett tag. Det blev tolv stycken och jag vet att jag har några på jobbet.

Åt idag lunch på Papas Deli här på Lilla ön i t-shirt. Det känns lite konstigt för en norrlänning att kunna göra det i april men å andra sidan är det rätt härligt. Jag åt Dagens sallad med primörer och vitlökssalami. Mycket smarrigt!

Igår pyntade vi på balkongen. Vi köpte plantor på Blom & Balkong. Det blev en röd ranunkel (fin blomma men väldigt konstigt namn) och rosa Bellis. Rosa är så snyggt till grönt och tillsammans med våra nya balkongmöbler med gröna dynor börjar balkongen nu vara riktigt trevlig att sitta på. Nybyggarna från Tyresö var här och fick kaffe och kardemummalängd från favoriten på ön Lux Dessert och Choklad. Det är ju så skönt att allt finns här så att man slipper åka över bron.

1 kommentar:

Anna sa...

Ranunkuli betyder groda på latin.