måndag 27 april 2009

Twitter - inte bara fnitter

Som att inte finanskris, jobbkris och vinterkräksjuka vore nog nu kommer svininfluensan. Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till denna nya sjuka. Men inget ont som inte har något gott med sig. Enligt Dagens Nyheter har myndigheterna bakom sajten Krisinformation.se börjat twittra om svininfluensan. Se där, du som är tveksam till Twitter, en fullkomligt nyttig anledning till att twittra. I och med detta fick Twitter tydligen ett uppsving. Enligt artikeln som publicerades idag kl 13.42 följde 200 stycken och nu när jag också blivit följare är vi hela 377. Andra som vill bli uppdaterade om svininfluensan är bland annat Anja Säker (vet inte vem hon är men hon har ett lika roligt namn som jag) och Länsstyrelsen. Det känns skönt att vara uppdaterad.

Idag är jag annars mycket glad för jag har pumpat däcken och börjat cykla. Jag hade glömt bort hur skönt det är att susa förbi kön till bussen, svischa nerför backen under Västerbron och trampa järnet efter Norr Mälarstrand. Att cykla är inte bara bra för själen smittrisken för svininfluensan är betydligt mindre än när man står tätt ihop på en knökfull buss.

1 kommentar:

Anna sa...

haha, jag känner Anja Säker. Hon är gift med min kompis Andreas : )