fredag 15 juni 2012

Lördag-hela-veckan-sommar

Sommar vid Torneträsk.
Idag slutar en fas och en annan tar vid. Egentligen är det väl så varje dag men idag är speciell. Det är min sista dag som föräldraledig. Som ensam föräldraledig. Idag jobbar pojkvännen sin sista dag. Imorgon och tre månader framöver är vi två föräldrar hemma. Vilken lyx, vilket privilegium, vilken underbar sommar!

Men det är med lite vemod jag inser att den här tiden är förbi. Den första föräldraledigheten. I snart åtta månader har lilleman och jag hängt varje dag. Vi har fått våra rutiner, brutit våra rutiner, varit uttråkade, ibland frustrerade men allt som oftast bara njutit och varit galet nöjda. Men nu är det pojkvännens tur att vara hemma. (För tur är vad det är. Det är en enorm förmån att få vara hemma med sitt barn.) I september börjar jag jobba och jag ser fram emot det. Det ska bli kul att vara vuxen utan vagn igen.

Men först en lång lördag-hela-veckan sommar.

Inga kommentarer: