onsdag 14 mars 2012

Träning ger kärlek

I morse var jag där igen. På gymmet innan solen vågade sig upp. Två onsdagar i rad. En gång - ingen gång. Två gånger - en vana. Det känns bra. Himla bra när jag väl är där. En smula jobbigt innan, ska jag erkänna. Vem vill inte ligga kvar i en varm säng tillsammans med en ännu varmare lilleman som om vart annat skrattar så han kiknar och övar på att skrika så att det hörs till Kina?

Men jag blir en bättre mamma, ja till och med en bättre människa om jag får den där träningen. En timme på gymmet ger tid att tänka och tanka energi. Svett ut, kärlek in. Kärlek till mina muskler, min kondition och min onda rygg ger mer kärlek till lilleman, pojkvännen, ja till och med till min nästa.

Dessutom vill jag ju vara i någorlunda form till Beach 2012.

Inga kommentarer: