söndag 11 mars 2012

Jag vill stanna tiden


Igår insåg jag det oundvikliga när solen strålade in genom de smutsiga fönstrena och termometern visade närmare tio plusgrader. Vintern är snart slut och våren är på väg. Hemska tanke.

Det är världscupsavslutning i Åre. Det är några farttävlingar kvar men alldeles strax är den alpina säsongen slut. Nästa helg sänds Vinterstudion för sista gången. För sista gången! Hur hände det? Det var ju nyss november.

Jag vill stanna tiden. Jag vill vakna till nysnö och kallgrader. Jag vill mysa runt i lammskinnstofflorna. Jag är inte klar med min Monclerkappa. Jag vill dra ner mössan över öronen och få rimfrost på ögonfransarna. Jag vill ha vinter!

Våren gör mig deprimerad. Det är tur att det fortfarande är vinter i paradiset. Och jag har tre veckor i fjällstugan att se fram emot.

Inga kommentarer: