fredag 23 september 2011

För förståndig?

Min pappa spelar på hästar tillsammans med några gamla kollegor. Ett sätt att hålla kontakten och ibland blir vinner de lite pengar. Och för ett tag sedan blev det just en vinst. Ingen stor summa men pappan har en himla trevlig regel och det är att dela vinsten med sina barn. Så helt plötsligt fick jag 1200 kronor insatt på mitt konto och ett mejl där det stod:

"Idag har jag satt in 1200 kr vardera på era konton. Använd dem till vad ni vill bara ni är förståndiga!!"

Så jag gick direkt till det stora varuhuset och tänkte unna mig något riktigt förståndigt. En skarf, ett smycke eller ett sjukt dyrt läppstift.

Men jag kom hem med två amnings-bh:ar.* Förståndigt så det förslår.

* Elle Macphersons amnings-bh:ar är funktionella, sköna och framförallt snygga.

Inga kommentarer: