torsdag 29 september 2011

Exuviance-träsket

Jag är ingen särskild hudkrämsjunkie. Jag har inte badrumsskåpet fullt med olika krämer för olika tillfällen. Jag går inte lös på antiagekrämer för tusentalskronor eller handlar taxfree-påsen full när jag reser. Jag håller mig till ett märke som jag blev rekommenderad av min hudterapeut för ett par år sedan. Man skulle kunna säga att jag är fast i Exuviance-träsket. Jag vill inte ha något annat. Min hud har aldrig mått bättre. 

Men så klart smakar det, så kostar det. Men i förhållande till hur dryga produkterna är är det billigt. Men eftersom märket är amerikanskt är det så klart billigare "over there".

När jag var i New York för snart ett år sedan hade jag en lång lista på krämer, ansiktsvatten, serum som jag skulle ha med mig hem, både till mig och till en kompis (som går till samma hudsalong). Till saken hör att Exuviance bara säljs på salonger och inte i vanliga butiker. Jag hade efter lång tids googling hittat en salong/butik som sålde produkterna på Madison Avenue. När jag fem i sex (de stängde kl 18) stegar in och drar upp min lista vänder sig den paranta och rätt stränga kvinnan med perfekt make-up bakom disken till pojkvännen och säger:

- Would you like a chair?

Du kan köpa Exuviance på Hudsalongen.