söndag 15 november 2009

Saker som jag gör som andra kan tycka är lite udda

Jag gör en del saker egentligen utan att tänka som andra kanske kan tycka är lite udda.

1. Jag säger kicklas om företeelsen där någon sticker fingarna mellan revbenen eller drar fingarna under fotsulorna och man skrattar och vrider sig. Kicklas inte kittlas. Alltså ck istället för tt. Jag vet (numer) att det heter kittlas men fortsätter att säga kicklas som jag alltid har gjort. Jag skyller på att det är dialektalt. Kanske en aning udda.

2. Jag gillar popcorn och mjölkchoklad. Det är väl inget udda i det men när jag är på bio vill jag ha dem tillsammans. Jag brukar köpa mjölkchokladen på rulle (det blir bäst) och så tar jag en bit i munnen, låter den smälta lite och sedan trycker jag in en näve popcorn. Det blir en härlig kombination av sött och salt. Grymt gott men vad jag har förstått inte helt vanligt. En aning udda.

3. När jag bor på hotell så har jag alltid en Kleenex runt fjärrkontrollen. Det är alltid en skyddande papper mellan mig och knapparna på fjärrkontrollen. Detta kanske verkar konstigt men när jag berättar varför kommer det att framstå som helt naturligt. Tänk på hur många som bor på hotell. Det är nästan en ny person varje natt. Och varje kväll kollas det lite på tv. För vad annars gör man ensam på hotellrummet innan man ska sova? Och på tv:n kan man kolla på nyheterna, nån amerikansk sit-com och med några knapptryckningar även vuxenfilmer. Och HUR ofta tror du att den som städar torkar av fjärrkontrollen? Nej, just det. Kleenex mellan kanske är lite udda men egentligen inte är så dumt?

Vad gör du som är en aning udda?

3 kommentarer:

Anna sa...

Jag har funderat lite över det där med Kleenex på hotellrummen. Trodde mest att det var män som använde det (otäcka associationer) men nu förstår jag plötsligt nyttan av dem.

Malin&Johan sa...

Jag helgpendlar till Gränsen. Vissa tycker visst det är lite udda!

Susanne Snäll sa...

Anna: användningsområden för Kleenex vill man helst inte tänka på.
Malin S: att helgpendla till Gränsen är ju helt normalt.