måndag 16 november 2009

Down memory lane

Jag kommer ihåg mina adresser. Jag minns alla de gator jag har bott på. Vissa har betytt mycket, på andra har det hänt mycket, några har gått rätt obemärkt förbi och på ett fåtal har jag inte ens brytt mig om att packa upp väskan. Men alla har de bidragit till den jag är idag.

Hallonstigen, Hertsön, Luleå
Lanternvägen, Rosvik
Hammersmith Grove, London
Gluntens väg, Umeå
Stipendiegränd, Umeå
Ratcliffe Road, Leicester
Rullstensgatan, Umeå
Gökropsvägen, Umeå
Stagneliusvägen, Stockhholm
Nykroppavägen, Farsta
Västergatan, Luleå
Hälsingegatan, Stockholm
Fatburskvarngatan, Stockholm
Roslagstullsbacken, Stockholm
Disponentgatan, Stockholm
Jenny Lundsvägen, Hemfosa
Olof af Acrelsväg, Solna
Liljeholmstorget, Stockholm
Bildhuggarvägen, Johanneshov
Primusgatan, Lilla Essingen

Mitt första år bodde jag i Hakkas. Men flyttade innan jag hann få koll på vilken gata det var. Kanske minns föräldrarna?

3 kommentarer:

SNB sa...

1973-74 när vi bodde där nämndes gatan "Övrebyavägen" men vi hade bara postlådenummer (Pl ...)
På senare tid har ju alla vägar fått namn så nu är det Byavägen
i Hakkas. / mamma

SNB sa...

Glömde ju att du bott dina första
4 månader på Köpmangatan i Luleå /mamma

Susanne Snäll sa...

Tack mamma! Tur du har koll.