torsdag 5 mars 2009

Vara glad åt det lilla

Ibland är livet och vardagen som en stor grå massa av väckarklockealarm, jobb, matlagning, tandborstning, sömn, fler alarm, jobb, matlagning, tandborstning och sömn. Det är bara måndag och fredag och allt flyter ihop till en seg grå vardagsröra. Vädret är grått, det är ekonomisk kris, folk varslas till höger och vänster och vi äter blodpudding till middag, kan det bli mer vardag? Det roligaste som händer är att någon på jobbet bjuder på bullar till eftermiddagskaffet.

Men det är mitt i den grå vardagen som man ska tänka positivt, vara glad åt det lilla och se framåt. Så here we go:

  • Det är färre dagar till lön i mars eftersom februari är så kort
  • Det är fem månader till semestern (okej, den är inte helt positiv)
  • Det är ljust när man går till jobbet
  • Vi lever i en demokrati
  • "Jag har i alla fall min hälsa" som Bridget Jones hela tiden försökte intala sig

På tal om blodpudding har den slagit försäljningsrekord i dessa kristider. Blodpudding är inte bara billigt, det är gott och nyttigt också, även i högkonjunktur.

Sen kan jag inte låta bli att undra över kopplingen mellan porr och politik. I SvD stod det idag att en undersökning som gjorts av Journal of Economic Perspective visar att de stater i USA som har högst andel porrsurfande bland annat mormonstaten Utah röstade på McCain och de stater som hade minst porrsurfande bland annat Montana röstade på Barack Obama. Jag har inte riktigt kommit på vad det här betyder men nått är det. Om det inte är positivt så är det åtminstone i den grå vardagen en smula komiskt.

Inga kommentarer: