lördag 28 mars 2009

Här var det släckt

Ikväll släcks ljuset runt om i världen. Världsnaturfondens Earth Hour är en manifestation för klimaten och mellan kl 2030-2130 förväntas miljontals människor att sitta i mörkret. En intressant händelse som jag hoppas ger många diskussioner kring köksbord, runda bord och regeringssammanträden. Så att vi till hösten kan få ett nytt avtal på FNs klimatmöte i Köpenhamn. Jag hoppas också på att se coola satellitbilder där hela städer slocknar en efter en. Jag släcker, släcker du? Anmäl dig här!

Igår kom det ett trevligt brev från vårt försäkringsbolag, Länsförsäkringar Gotland. Vi kan hämta ut en brandsläckare och en brandvarnare. Helt gratis! Ett led i deras kampanj Ett tryggare Gotland. Det är ju strålande! För det här är en sån sak som man tänker men som är så svår att ta sig för att faktiskt göra. Sedan vi köpte stugan för två år sedan har vi sagt att vi ska köpa en brandsläckare. Stugan är timrad, ligger mitt i skogen och en bra bit från närmaste brandstation. En brandsläckare är en billig livförsäkring. Brandvarnare har vi naturligtvis redan.

Nu ska jag köra lördagsträning, ett 60 minuters konditionspass på Cross-trainern och sedan registrera det på Piggelino.

2 kommentarer:

Andreas Bjerke sa...

Som försäkringsmäklare vill jag bara upplysa dig om att en brandsläckare aldrig kan fungera som livförsäkring. En livförsäkring ger ekonomisk ersättning i samband med dödsfall. Det kan aldrig en brandsläckare göra. En brandsläckare kan möjligen förhindra dödsfall, vilket aldrig en livförsäkring kan göra. Skillnaden är alltså milsvid mellan brandsläckare och livförsäkringar.

Susanne Snäll sa...

Härligt att äntligen få en reaktion från dig! Och tack för att du i egenskap av försäkringsmäklare alias ordmärkare reder ut begreppen!