lördag 20 november 2010

En perfekt lördag

En perfekt lördag börjar med att jag vaknar och det är vitt ute. Det har snöat under natten och trots att det är tidigt är det ljust, tack vare snön. Jag läser tidningen i sängen och äter en lång frukost. Lyxar med den ekologiska franska äppeljuicen från Årstiderna som smakar varm sensommar och gör mig redo för Vinterstudiopremiären. Åh, vad jag har längtat efter André Pops, Jonas Karlsson, Anders Blomqvist, Jacob Hård, Markus Hellner, Anna Haag och Charlotte Kalla. Och vilken premiär! Programmet börjar med en återblick till OS i Vancouver och redan efter fem minuter sitter jag med tårar i ögonen. Charlotte Kalla levererar och blir tvåa och jag kör ett pass i gymmet. En tur till Västermalmsgallerian och sedan en skön eftermiddag med senaste Elle, Sköna Hem, Fokus och en kopp kaffe i soffan. Ikväll middag hos vänner i Tyresö och förmodligen somnar jag gott. Helt enkelt en perfekt lördag.

2 kommentarer:

MilouK sa...

Åh! Det låter underbart.

Susanne Snäll sa...

Ja, det var en riktigt skön dag och jag somnade nöjd och trött (eftersom jag vaknade så tidigt).