måndag 19 april 2010

Träning med PT

En fördel med att inte vara på jobbet i 10 timmar varje dag är att jag har all tid i världen till att träna. Motion ordinerades ju också av doktorn. Så under de senaste veckorna har jag tränat riktigt bra. Förra veckan tog jag dessutom hjälp av en personlig tränare, PT Karin, för att vässa träningen ytterligare. Hon gjorde ett program för mig som ska göra mig redo för Beach 2010 och få mig att må bra.

Så här ser min träning ut den här veckan:

Måndag: Kondition 45 min intervall, styrketräning delar av PTs program 45 min, yoga 80 min.
Tisdag: Kondition 30 min intervall, styrketräning delar av PTs program 45 min.
Onsdag: Kondition 60 min
Torsdag: Kondition 30 min intervall, styrketräning delar av PTs program 30 min
Fredag: Kondition 45 min, styrketräning hela PTs program 45
Lördag: Vila
Söndag: Promenad, ev yoga hemma

Naturligtvis registrerar jag all träning och kaloriförbrukning på Piggelino.

3 kommentarer:

Anna sa...

Världens bästa hund fyller 9 år idag. Förtjänar inte Py ett omnämnande i din blogg?

MilouK sa...

Helt underbart!! Jag ser fram emot att möta dig på stranden i sommar.

Susanne Snäll sa...

MilouK; nu ska vi inte ta i. PT Karin sa att det tar ca 5-6 veckor innan träningen börjar ge resultat. Frågan är om jag hinner till Beach 2010 eller om jag ska satsa på 2011?