söndag 24 januari 2010

Hur man undviker rynkor

- Men du har ju inga rynkor, sa en vän till mig för inte alltför länge sedan.
- Hmm, jo några har jag, svarade jag och tänkte på de där linjerna runt ögonen som dykt upp de senaste åren som jag inspekterar i spegeln varje morgon. Men det är klart, det är inte så farligt och förra sommaren fick jag till och med visa leg när jag handlade på Systembolaget.

Jag tycker att det är fint med rynkor. Särskilt om de har kommit efter att man har skrattat mycket. Det ger karaktär och inger förtroende. Men har man fått sina rynkor från att ha sugit för mycket och för länge på en cigarett tycker jag det kan vara. En rökare åldras aldrig snyggt.

Tricket för att få rynkorna att vänta så länge som möjligt är att vara lite småfet. För visst är det de riktigt smala som rynkorna syns mest på? Det visar att det finns nån slags rättvisa ändå.

Det gäller att fylla ut rynkorna lagomt mycket så att man ser frisk och fräsch ut. Tänk Leila Lindholmfräsch. Men det är inte lätt. För helt plötsligt har man unnat sig en bulle för mycket och man har passerat det där småfeta, fräscha stadiet och övergått till att bara vara fet. Så det gäller att inte röka, skratta mycket, äta lagomt och träna lagomt. Inte direkt rocket science.

Eller så kan man ju boka en tid och spruta in lite botox.

Inga kommentarer: