torsdag 14 januari 2010

Den där Avatarfilmen

Alla pratar om den här nya häftiga filmen, Avatar. När jag var på bio förra veckan och såg Sherlock Holmes (en för övrigt mycket underhållande film) satt två tonårskillar brevid. De pratade högt och vitt om hur häftig Avatar var. Hur de suttit där i sina 3D-glaspögon och hur nära de upplevt att vissa saker hade kommit genom 3D-effekterna. Jag undrar om det är så häftigt som folk säger. Jag menar, det där med 3D är ju inget nytt. Tycker även vi som kollade på TV-piraterna på 80-talet att tycka att Avatar är cool och nytt? Jag är tveksam.

5 kommentarer:

Anja och Jonas sa...

Tror jag har kvar mina TV-pirat 3D glasögon i nåon låda?! Ska jag ta på dem när jag går och kollar Avatar i helg tycker du? Avatar visas INTE i 3D i Kiruna, så jag hade nästan vart coolast då!
Faktiskt, till min förvåning, har jag bara hört positiva kommentarer om filmen, tänker ge den en chans!

Malin&Johan sa...

Jag hade inga förväntningar på filmen egentligen, när jag såg den igår. Tyckte den var riktigt bra faktiskt! Blev lite amerika-svulstig mot slutet, men det är väl ändå förväntat av en sådan film?! I Luleå visades den inte heller i 3D. Kanske blir allt mycket tuffare då?

Susanne Snäll sa...

Imponerande att ha kvar pappglasögonen med ett rött och ett blått glas i plast från tidigt 80-tal! Vad finns mer i dina lådor, Anja?

Men om den inte visas i 3D vad är då grejen? Jag känner mig bara gammal.

Anja sa...

You don't want to know! Min mamma har sparat ALLT så det finns nog en hel del skatter att finna om man letar!
Det blir Avatar imorgon kväll här i Kirko! Inklusive ett blått och ett rött öga i papp ;)

Susanne Snäll sa...

@Anja. Du kan med andra ord bli rik på att ha en nostalgiloppis. Jag skulle lätt kunna betala 25 spänn för ett par TV-piratglasögon. Särskilt om de använts på en film som inte sänds i 3D år 2010.