torsdag 20 augusti 2009

Svininfluensan

Jag har funderat lite på det här med svininfluensan. Många säger ju att den är överdriven. Att den inte är värre än någon annan influensa. Andra är skiträdda, bunkrar handsprit och munskydd och planerar att stanna hemma till vaccinet kommer.

Men jag kan ta en influensa. Lite ont i kroppen, torrhosta och feber. Men jag tycker det där med en konstgjord lunga verkar jobbigt. Blir man inte lite låst?

Kanske kan man få den på en sån där droppställning på hjul och då kan man ju ta sig runt. Gå till jobbet och så. Men egentligen tror jag inte att jag kommer att bli sjuk. Nej, jag tror att jag nog kommer vara en sån där bärare. En som går omkring med svininfluensan utan att vara sjuk och bara smittar folk.

Överallt faller folk som furor men jag står kvar. Frisk som en nötkärna. Likt Will Smith i filmen I am Legend. Ensam kvar.

Inga kommentarer: