fredag 24 oktober 2008

Leilas Rocky Road, pepparkakor och glögg

Idag är det exakt två månader kvar till jul och två månader kvar till vi åker till Vietnam. Kanske är det för att jag inte ska fira jul i år som jag redan nu i oktober är sugen på pepparkakor, lussebulla och glögg. Jag som inte brukar vara särskilt förtjust i julen. Men i år har jag redan tittat på ny stjärna till sovrumsfönstret, funderat på att göra Leilas Rocky Road och tänkt tanken att göra egna julkort!?!

Idag är också sista dagen för cykeln. På måndag köper jag SL-kort och börjar åka buss. Tack för den här tiden du härliga cykel! Kanske får du komma ut nån dag om vädret är fint och jag behöver få luft i lungorna annars ses vi till våren.

Jag har funderat på en sak, varför säljer man inte frimärken där man säljer vykort? Hur ofta köper man vykort för att INTE skicka dem? Jag tycker ofta när jag ska posta ett vykort eller födelsedagskort springer jag runt på stan och frågar efter frimärken i tobakaffärer, kiosker eller matbutiker. Ingen verkar sälja dem. Varför, varför, varför??? Och ska man göra egna julkort måste man ju också ha de där satans frimärkerna. Posten kom tillbaka!!!

Två bilder på ön Puh Quoc dit vi åker över jul.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Susanne! Fiin bild - ska hem och läsa min lilla resedagbok och se om jag hittar ngr bra tips till er resa.

Tips inför julstök - systembolaget släpper årgångsglöggen den 3 nov! Vill du ha sälle att avnjuta den så står jag gärna på besökslistan! Älskar glögg.

Ha en skön helg!

Bitterlina :)

Anja och Jonas sa...

Jag vara avundsjuk! Som sagt så älskade jag Vietnam, skulle gärna åka tillbaka dit någon vacker dag.

Susanne Snäll sa...

Ja, Vietnam ska bli härligt. Av de bilder jag sett och döma av det jag läst åker vi till paradiset.

Lina, jag är mycket spänd på året glögg som ska smaka blåbär...