torsdag 30 oktober 2008

På lördag är jag ungersk matmamma

För att komma i allhelgonahelgstämning laddade pojkvännen och jag med svensk vampyrfilm. Låt den rätte komma in är ingen skräckis men visst är den lite läskig. Det är mycket blod men mest är den söt och lite sorglig. Den utspelar sig i Blackeberg på tidigt 80-tal (tror jag) och miljöerna är sköna och kläderna skapar en härlig nostalgikänsla.

Jag har köpt en pumpa och ska i värsta Martha Stewart-andan göra en ljuslykta. Jag har till och med hämtat inspiration från hennes webbplats http://www.marthastewart.com/ som för övrigt är helt underbar. Där finns allt, alles, totti som man kan tänkas behöva i ett hem eller ett liv. You need no more!

På lördag har vi bjudit hem några kompisar på gulasch, surdegsbröd och massor av rött vin. Receptet på gulasch är från pojkvännens systers man och han har sagt att den måste koka i minst fem timmar. Kokar den mindre än tre timmar och är den oätligt. Så jag ska leka ungersk matmamma hela lördagen och röra i grytan. Kanske är jag riktigt Martha Stewart-duktig och gör en pumpapaj av pumpaköttet under tiden. Just det, jag ska nog koka hjortronsylt också. En skön dag att se fram emot.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Shit, 5 timmar!! Min Boeuf Bourguignon kokade bara i 2 timmar, den var mor och god anda! Kanske kan stracka mig till 3 nasta gang... Men koktiden kanske beror pa att det ska vara griskott ocksa i gulaschen??

Skriver Lisa som undrar varfor hon maste vara anonym for att publicera!

Anonym sa...

testar bara