tisdag 21 oktober 2008

Sugen på hund!

Jag har alltid, så länge jag minns, velat ha en hund. När jag var liten fick min morbrors svarta labrador Babs komma på semester hos mig ett par veckor på sommaren. Det var himmelriket! Vi hängde hemma, gick på promenader och hon följde mig till bussen när jag skulle till simskolan.
Förra helgens samvaro med svärfars labrador Stina har verkligen gett mersmak. Visst jag är allergisk och hon snarkar, hon drar i kopplet och hon suger på mina springskor men hon är alldeles, alldeles underbar. Vi kommer så bra överens och hon gillar verkligen mig. Hon gick i mina hälar hela helgen och satt utanför toadörren när jag var där. Vi plockade svamp tillsammans, såg på tv och hämtade ved. Hade det så där mysigt som man bara kan med en labrador.

Jag helt snöat in på att skaffa egen hund. Skit i allergin jag vill ha hund! Så nu kan jag nästan inte prata om andra saker. Satt hela lunchen igår och pratade med hundägande kollegor. Det gäller ju att få stöd hos rätt personer.

Pojkvännen och jag kollade in olika raser och pratade om hur det skulle fungera med hund i praktiken. Han är ju väldigt förtjust i Newfoundland men jag tycker att det är lite för mycket hund. Och nu är jag ju kär i en labrador. Det var så mycket snack om att vi skulle skaffa hund igår att pojkvännen drömde att vi skaffade en .... kanin! Ja, inte riktigt samma sak som en hund men vi är snart där.

På tal om något helt annat så har jag idag Sarah Palin frisyr. Du vet lugg och håret uppsatt bak men så hänger det fram lite över axlarna. Förra veckan kunde man svara på en webbfråga på svd.se om man vill ha Sarah Palins eller Hillary Clintons frisyr. Palin vann stort med över 70 %.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag hade en brun labbis när jag var liten, de är underbara!!

Anonym sa...

Nejmen så fin hon är! Då gör det väl inget att hon suger lite på skorna. Otroligt söt tjej! Klart du ska ha en sån. Gå i bädden Babsen!

Anja och Jonas sa...

En hund skulle ju passa utmärkt med din Queen Elizabeth-tweed-jakt-style! Nästan ett måste för att kröna verket med snyggkappan och svampkorgen!
Kanin, det är till för veklingar det!