tisdag 8 juli 2014

Back on Ruzzle-track

Häromdagen hände det. Jag hade min mindre än en månad gamla i-Phone i fickan på shortsen. I badrummet gled den ur och rakt ner i klinkerset. Först trodde jag bara att den blivit dammig men sen såg jag att hela glasdisplayen var kraschad. Nej, nej, nej! Jag blev arg. Så himla onödigt. Sen blev jag ledsen och grät en skvätt. 

Men, tack och lov, det gick att ringa och surfa. Men inte att spela Ruzzle. Sprickorna gjorde det omöjligt att föra fingrarna fram och tillbaka för att bilda ord. Jag är ju nästan besatt. Måste spela några matcher varje ikväll innan jag somnar. Det är, precis som korsord, väldigt avkopplande. Hur skulle jag klara det? Det blev några jobbiga kvällar. Tur att man småbarn så att man är helt slut när det är sovdags. Men igår fick jag tipset att tejpa över displayen med kontorstejp. (Tack Dennis!) 

Voilà! Hurra! Ballonger åt barnen!
Nu kan jag surfa, ringa OCH spela Ruzzle utan att få glas i fingrarna. 

Inga kommentarer: