måndag 10 februari 2014

Älskar OS

Jag måste bara säga att jag ÄLSKAR OS! 

Ja, jag är medveten om kritiken inför spelen, de ryska antigaylagar och respektlösheten mot mänskliga rättigheter. Det är illa. Alltid. Inte bara nu.

Men det sportsliga; spänningen, glädjen, mångfalden, snön, sporterna, variationen, medaljerna, kärleken, vädret, prestationerna, kläderna, deltagarna, maratonsändningarna på tv och i radio, ja allt! Jag bara älskar det. 

Jag har inte tittat så här mycket på tv3 sen jag bodde i korridor när pluggade på universitetet och jag tycker ändå de gör det bra. Saknar så klart Popsen, Stig Strand, Pernilla Wiberg, Anders Blomqvist med flera på svt men Anja Pärson är ruggigt bra! 

Så jag höjer volymen på radion, ser till att iPaden är laddad, fyller på kaffetermosen, myser ner mig i soffan framför tvn och tackar bebisen och den fina svenska föräldraförsäkringen för att jag kan.  

Inga kommentarer: