fredag 29 april 2011

Innan artiklarna...

Det är varmt. Lägenheten känns instängd. Jag har dragit ner persiennerna men det hjälper inte mot den obarmhärtigt varma solen. Det är som att det är sommar. Herregud, det är ju inte ens maj. Varför är det så varmt? Jag vill inte öppna balkongdörren och släppna in pollen.

Jag svettas och försöker ignorera att jag måste skriva två artiklar till vårt avslutningsprojekt på Poppius. Två riktiga artiklar ska jag producera. Jag spelar mycket hellre det helt hjärndödande spelet Bubbles på min nya iPhone. Jag som borde njuta av att vara ledig känner mig istället stressad över att jag:

1. Inte har skrivit de där artiklarna
2. Inte har deklarerat
3. Inte tar vara på sommaren i april

Jag ställer ut basilikaplantan på balkongen. Någon måste i alla fall få njuta av solen.

Inga kommentarer: