måndag 4 oktober 2010

Vägglusshopping i NYC?

Om 19 dagar åker pojkvännen och jag till USA. Först några dagar i Boston och sedan blir det New York City. Jag ser fram emot semester, skyskrapor, gula taxibilar, varm ånga från gatbrunnar, god mat, cool atmosfär och shopping. Dollarn ligger lågt och jag har haft köpstopp sedan i somras. Jag har printat ut tips från nätet, läst bloggar och skrivit långa köplistor.

Jag var grymt laddad NYC-shopping tills jag läste om vägglusinvasionen i New York i SvD.

Frågan är om jag inte ska satsa mina sparade slantar på shoppingen i Boston istället?

5 kommentarer:

Malin&Johan sa...

Vägglöss finns även på den lilla ön. Tyvärr vet jag det av egen erfarenhet...

Anonym sa...

Usch, va läskigt! Får sätta väskorna i karantän när ni kommer hem :-)/Jenny

Susanne Snäll sa...

Ja, Malin; vägglössen verkar ju ha brett ut sig lika mycket som mänskligheten.
Jenny; omedveten import av småkryp är ett större problem än vad man tror. Har du kollat era väskor?

Anonym sa...

Hej! Kan inte jag också få tipen, och köplistorna? Jag funderar också på att åka till USA rätt snart.

Linnea

Susanne Snäll sa...

Linnea; kanske kommer ett inlägg med fokus på köplistorna och tipsen inom kort. En sak jag inte vill missa i NYC är The High Line. En park byggd på en gammal järnvägssträcka på Manhattans West Side från Meatpacking District till 34th gatan. Läs mer: http://www.thehighline.org