torsdag 25 mars 2010

Ibland tar det stopp

Det har varit på gång ett tag. Varningssignaler som ignorerats och symptom som blundats för. Det är så mycket enklare att bara köra på. För visst är jag också en sån där "duktig flicka". Jag kämpar på, biter ihop och gillar läget.

Jodå, jag fixar det. Inga problem!

Men till slut hinner det i kapp en. Energin är slut. Väggen är nära. Jag måste ta det lugnt. Inte vara på jobbet, inte stressa runt och inte göra hundra saker samtidigt. Jag ska vila, motionera och göra roliga saker. Doktorns order.

Så jag gör det. Vilar, motionerar och försöker komma ihåg vad jag tycker är roligt.

Och så har jag D-vitaminbrist också.

4 kommentarer:

Charlotta sa...

Nu hoppas vi på mycket sol, -på alla sätt! Kram kram!

Anna sa...

Åk till Naturhistoriska nån dag. Där kan man ju går hur länge som helst och kolla på döda djur. Kram

Anonym sa...

Nu får du ta det lugnt!!! Jag känner igen dig i mig själv. Enda raka som gäller är att plocka bort alla måsten. Vila och motion är bra medicin. Lär dig att säga nej och lär dig att mycket av det du tror du måste göra idag kan du göra imorgon eller en annan dag. Jag har lärt mig ett enkelt sätt att städa , plocka upp alla dammråttor så ser det ut som om du dammsugit hälsn moster Ammi

Susanne Snäll sa...

Tack för tipsen!
Anna; Döda djur är ju kända för sin uppmuntrande effekt.
Moster Ammi; Eller så anlitar man en städfirma.
Charlotta; Sol ute, sol inne, sol i hjärtat och sol i sinne.