onsdag 25 juni 2008

They call me Sherlock

Jag funderar rätt mycket. En sak som jag grunnat en del på är hur Formel 1-förarna får med sig sina bilar när det reser till tävlingar i exempelvis Japan eller Brasilien? Bilarna är ju stora, plåtiga och fyllda med bensin. De kan ju omöjligt gå igenom säkerhetskontrollen. En annan sak som ger mig huvudbryderi är hur kan det komma sig att min nya astmamedicin kan ge biverkningar såsom astma? Hur tänkte dom där?

Men ibland får man svar när man minst anar det. I lägenheten mitt emot oss har ingen bott sedan vi flyttade in. Persiennerna har varit neddragna och inte en enda gång har ett fönster eller balkongdörren varit öppen. Det är rätt trångt mellan husen här på ön så man har bra koll. Jag har undrat varför ingen har synats till. Har lägenheten varit till salu? Men varför har ingen köpt den? Men helt plötsligt för några veckor sedan stod balkongdörren öppen. Några dagar senare fanns det balkongmöbler på balkongen, gardiner i fönstren och persiennerna var uppdragna. Någon hade flyttat in. Idag när jag körde mitt konditionspass på gymmet (60 min på Cross-trainern, jag känner mig rätt duktig) fick jag svar. En kille som gör miljoner sit-ups på balansbollen visste och berättade för en annan kille som lyfte vikter. Det är nämligen ett par som numer bor utanför San Fransisco och som köpte lägenheten för att ha någonstans att bo när de är i Stockholm och hälsar på vänner. De har tydligen bott i en annan lägenhet på ön tidigare men tyckte den var för liten. Så nu har de en trea. Som övernattningslägenhet. Ja, det är skönt att slippa leva i ovisshet.

Och ja, jag fattar att Formel 1-bilarna nog får åka något slags fraktflyg och att min astmamedicin inte är annat än placebo. Men sen undrar jag om turkarna verkligen kan ro hem det här?

2 kommentarer:

Malin&Johan sa...

Jag undrar då om det är Emma (som i Robinson-Emma) och Zäta som bor mittemot er?
Sist jag var på ön skvallrade nämligen U att Emma bor på ön, i samma område som ni... Fortsätt spana!

Susanne Snäll sa...

Åh, så spännande! Vi behöver lite mer kändisar och glamor i huset. Fast jag tror att de bor i Detroit eftersom Zäta spelar med Detroit Red Wings. Undrar då var de bor... På tal om kändisar såg jag Kayo på bussen till ön häromdagen. Men hon såg ut som hon var på besök.