söndag 15 juni 2008

A close to a lion experience

Kolmården en söndag i juni. "Vilda" djur, vilda barn och massor av föräldrar med något vilt i blicken. Tur att det finns glass, korv och läsk i mängder. Pojkvännen och jag, svärfar, svägerska med man och barn steg upp tidigt, packade gofika för pick-nick och styrde kosan mot Norrköping, Kolmården och "Vilda djur. På riktigt" som de utlovar på hemsidan.

Och nog fick vi se dem, de vilda djuren. Jag gillar lejonen, björnarna och tigrarna mest. Kanske för att de är farligast och jag sitter tryggt i min bil eller bakom en glasruta utan att ett enda hår kröks på mitt huvud. http://www.kolmarden.com/

Pojkvännens systerdotter gillar också tigrar.


Sekunden efter försöker hannen göra lejonbebisar med honan.
Tyvärr fick jag inte det på bild. Men visst ser han lite sugen ut?

1 kommentar:

Anonym sa...

Å vad kul med Kolmården! Jag har inte hunnit med grejen jag skulle hjälpa dig med. Får inte upp dokumentet hemma och har jobbat sjuuukt mycket när jag väl varit där. Ska se hur morgondagen blir. Har varit redaktör, webbredaktör och programledare under ett och samma pass. Puh!