onsdag 2 mars 2016

Jobba i badet?

Svenskt Näringsliv skriver att på Microsoft väljer medarbetarna själva var och hur de vill jobba. Det har lett till nöjdare medarbetare och ökad effektivitet. Vilket inte förvånar mig ett dugg. Ge folk lite ansvar och utrymme och vips får du ökad return of invest.

När jag var anställd var "face time", dvs tiden man var på kontoret, det som räknades mest och att jobba hemifrån eller från någon annanstans var alltid starkt ifrågasatt och egentligen inte tillåtet. Det här passade inte riktigt mig (obs stort understatement) och därför är jag enormt glad, nöjd och stolt över att jag idag är min egen chef.

Jag kan välja var, när och hur jag vill jobba. Jag kan sitta i fjällstugan, stugan på ön eller på en strand i Thailand. En härlig känsla och det har ökat min och hela familjens livskvalitet.

Ibland jobbar jag till och med från badkaret.

Inga kommentarer: