söndag 17 mars 2013

Torftigt

Mitt liv är så torftigt just nu. Det består mest av jobb, dagishämtning och -lämning och jakt på sömn. Obefintligt med tid finns till att läsa glansiga magasin (hinner knappt läsa dagstidningen) eller böcker, strosa på stan, sitta länge med en kaffe latte på ett kafe eller vara kreativ och skriva kloka och roliga saker på bloggen. För det mesta hinner jag knappt tänka.

Men det blir väl bättre, försöker jag intala mig. När sömnbehovet är mindre och ungen större. Om en sisådär 20 år, kanske?

2 kommentarer:

Victoria sa...

En unge till så att du får vara föräldraledig och dricka latte igen kanske?!

Susanne Snäll sa...

Ja, fler barn verkar vara den perfekta lösningen. Då får jag nog ännu mer tid och ännu mer sömn. Men dessvärre är det nog försent att vara klok. För vi är liksom redan på gång.