torsdag 11 oktober 2012

Espressosmå kaffekoppar

När vi köpte den 80e kartongen slutade jag räkna. Hur kan två personer ha så mycket grejer? Numer är vi i och för sig faktiskt tre och nån kartong är det bara leksaker i. Sen bor ju min bror hos oss i väntan på att hans lägenhet ska bli klar.

Det kanske ändå inte är så konstigt att jag har skärsår i händerna, blåmärken på armarna, träningsvärk i benen och en värkande rygg. Medan vi har flyttat från en ö till en annan, packat upp tallrikar, glas och en 18-dels kaffeservis med espressosmå kaffekoppar som inte går att diska i diskmaskin och skruvat ihop en Ikea-soffa har världen fått ytterligare en Nobelpristagare i litteratur. Mo Yan. Som vanligt ingen jag läst. Och ingen annan heller, verkar det som. Men en dag ger jag denne kines en chans, måste bara packa upp alla mina flyttkartonger först.

Inga kommentarer: