fredag 25 februari 2011

Från en ö till en annan

Vi ska flytta.

Vi ska byta våra älskade men väl använda 62 kvadratmeter på Lilla Essingen till helt nya och oanvända 90 kvm på Kungsholmen. Det var inte ett lätt beslut men nu är det bestämt. Vi får två sovrum och ett stort vardagsrum, två balkonger och 2,85 m i takhöjd. Det kommer att bli jättebra. Hoppas jag.

Men jag har ångest för att lämna den lilla ön. Men har ett och ett halvt år på mig att vänja mig.

Och för dem som undrar är ju Kungsholmen tack och lov också en ö. Så jag behöver inte byta namn på bloggen. Tur, eller hur!

Hit flyttar vi i augusti 2012.

4 kommentarer:

Andreas Bjerke sa...

Oj, vad de slarvar med grunden! Det där pålningsarbetet är under all kritik!

Susanne Snäll sa...

Inte visste jag att du också var byggnadsingejör. Men du har säkert rätt. Det är förmodligen ett fuskbygge.

Susanne Snäll sa...

Ingenjör heter det visst.

Susanne Snäll sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.