torsdag 23 december 2010

En sväng till fjällstugan?

Vi ska fira jul i Pite i år. Hos mor och far i det nya lila huset. Det kommer att bli lugnt, skönt och varmt. Pappa eldar i täljstensugnen så att även bergvärmepumpen kan få sig lite julledigt.

Jag har fått flera frågor om jag kommer åka en sväng till Abisko nu när jag åker norröver till jul. Vi är bara uppe i Pite i fem dagar så jag hoppar nog över att sitta 48 mil (enkel väg) i bil för att komma upp till ett nästan helt mörkt, (midnattssol i juni betyder middagsnatt i december) och förmodligen relativt kallt Abisko. Men vackert är det säkert och visst skulle jag vilja fira jul där någon gång.

2 kommentarer:

Anna sa...

Hoppas inte din mor läser detta eftersom hennes hus alltid är grått

Susanne Snäll sa...

Ingen fara, hon tror säkert att jag stavat fel och menade det nya "lilla" huset.