söndag 19 december 2010

Den 4e advent och julkänsla

Det riktiga julkänslan har inte riktigt infunnit sig. Trots att jag har hängt upp ljusslingan på balkongen, druckit glögg sedan första advent, hängt upp stjärnan i vardagsrumsfönstret, bakat den traditionella fruktkakan med whiskey, skickat julkort, fixat en julkrans till ytterdörren, gjort Leilas Rocky Road, ätit ett fantastiskt julbord på Fjäderholmarna, kokat kola, tänt adventsljusstaken varje advent och glöggminglat. I går försökte jag hitta den genom att handla och slå in julklappar och nu har till och med den vita amaryllisen slagit ut.

Idag brinner fyra ljus i vår adventsljusstake, ute snöar det lapphandskar och i eftermiddag ska pojkvännen och jag på julkonsert i Storkyrkan i Gamla stan.

Men så kommer den helt oväntat tillsammans med gåshud när Sarah Dawn Finer sjunger Nat King Coles The Christmas song på Nyhetsmorgon på tv4. Det är fem dagar till jul och äntligen har jag julkänsla.

4 kommentarer:

Anna sa...

Får du den inte när du kommer hit så får du den aldrig. Är nu inne på femte dygnet med oavbrutet snöande
: )

Susanne Snäll sa...

Det är underbart. Värsta Disney-julen på länge även här.

lina h sa...

susanne! ha en himla skön och underbar jul! julkram

Susanne Snäll sa...

Tack snälla Lina! Nu ska jag bara jobba de sista dagarna och hålla tummarna att vi kommer iväg med flyget norröver imorgon kväll. Ha en skön jul du med!