måndag 22 september 2008

Äntligen, en stil!

Jag är intresserad av mode, trender och kläder. Jag har massor av kläder men har länge kännt att jag inte riktigt har någon stil. Visst, jag är en jeanstjej. Men vem är inte det? Jag läser mängder av modemagasin och inspireras gärna av Sex and the City-flickorna (mest Charlotte och Carrie inte så mycket av Samantha.) Men jag är inte särskilt trendig och det tog lång tid innan jag köpte riktigt smala jeans och känner mig inte helt bekväm med att höga midjor och utsvängda byxor. Jag satsar mer på kvalitet än på kvantitet och det resulterar ofta i att jag köper fina men alldeles för dyra saker. Men nu tror jag faktiskt att jag har hitta den. Min stil! Jag är som bekant en pensionär i en 35-årings kropp som löser korsord, gärna tittar på Go´kväll och somnar innan kl 10. Så när stilen a la Drottning Elisabeth lanserades i senaste numret av Elle kände jag att nu är jag hemma. Yllekjolar, tweedkavajer, koftor med pärlemorknappar, diskreta blusar, skarfs, oljerockar och pälsvästar. You name it och jag köper det. Det enda jag inte riktigt kan förlika mig med är hatten och möjligtvis också drottningkronan.

PS. Behöver jag säga att jag älskar Burberry? DS

Inga kommentarer: