torsdag 19 juni 2014

Room with a view - eller semester med barn





Jo, det här med semester. Det är helt underbart. Inte på samma sätt som förr i tiden då man kunde ligga i solstolen i timmar och läsa bok efter bok. Men jag gillar att inte ha några måsten. Ingen stress. Ingen tid att passa. Jag tog av mig klockan när vi kom hit och har navigerat efter barnen och hotellbuffens öppettider. Det är, så klart, blöjbyten, mellanmål och konflikthantering nästan som hemma. Men ändå lugnare, betydligt varmare och med stor hjälp av mormor och morfar. Vi bor på ett bra och barnanpassat hotell precis vid stranden. Ingen höjer på ögonbrynen när ens barn får psykbryt vid läskautomaten. Maten är god, det finns en chokladfontän, spa och vi har balkong mot havet. Imorgon är det midsommar och det lovas dans på stranden. Dessutom har jag lyckas läsa 260 sidor i min bok. 

Semester precis som det borde vara. 

2 kommentarer:

A-mamman sa...

Härligt! Alcudia? Det gäller att fokusera på det positiva, havsutsikt istället för syskonbråk t ex - ha en fortsatt skön vecka!

Susanne Snäll sa...

Grymt härligt! Japp, visst är det Alcudia. Ingen match för ett Mallorca-proffs som du :o) Första gången för mig och jag är tagen. Otroligt fin strand. Vi kommer åka dit igen.