söndag 30 september 2012

Vad är väl en bal på bokslottet?

Åh, vad jag önskar att jag var på bokmässan. Tidningarna är fulla med artiklar om författare, nya böcker och bilder från boknördarnas stora ryggdunkarfest. Det verkar så mysigt, så inspirerande och rolig. Precis min kopp med te. Men det här vet jag egentligen ingenting om eftersom jag aldrig varit där.

Men i min fantasibokmässa sitter Jessika Gedin, Hanne Vibeke-Holst och Stieg Trenter (jo, jag är medveten om att han är död men det är ju en fantasi) på varsin trave av böcker med ett glas champagne. De läser högt, småpratar och skrattar. En bit bort läser JK Rowling ur sin purfärska bok och i publiken sitter Obama, Madonna och Harry Potter. Allt inringat av ett rosa bokskimmer. Ja, ja. Vad är väl en bal på bokslottet?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var där. På balen. På Bokslottet. Det var precis som du beskrev (nästan iaf...). Boka in nästa års bal i din kalender. Pronto. / Lilla My

Susanne Snäll sa...

Åh!

Ja, nästa år ska jag dit! Mössen och småfåglarna får hjälpa mig.