måndag 28 juni 2010

40-årskris?


Jag vet inte om det är en tidig 40-årskris eller om jag har någon slags försenad tonårsrevolt. Men jag vill ha en tatuering. En liten söt på vänster handled. Som Sienna Miller har. Ett ord i coolt typsnitt med attityd. Pojkvännen säger så klart nej och ja, det gör mig lite osäker. Är det white trashigt, coolt eller bara dumt? Egentligen är jag ju emot tatueringar. Jag skulle till exempel aldrig kunna göra en ros på skuldran eller ett tribeband på överarmen. Men ett ord på handleden går tydligen bra. Det känns lite busigt och rebelliskt fast på ett småborgerligt sätt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart du skall göra en tatoo, jag gjorde en ängel på skuldran förra sommaren och den är underbar.
Tatueringar är vackert i lagom mängd.....
annica/pinklady

Susanne Snäll sa...

Ja, kanske det. Jag har inte tagit något som helst beslut ännu. Kanske borde jag vänta till den tidiga 40-årskrisen går över och se om jag fortfarande vill ha en.