måndag 4 maj 2009

Lord Nelson väntas...

Så föddes de. Åtta små valpkrabater. På självaste valborgsmässoafton. Sju hanar och en tik. Endast EN tik! Är det inte typiskt? Vad är oddsen? Vi som var så inställda på en tik. Nu finns det istället sju hanar att välja på. Men efter ett par dagars funderande och argumenterande för och emot så har vi kommit fram till att det går lika bra med en hane. (Man vill ju inte vara könsdiskriminerande). Med bara två tiknamn i rockärmen fick jag tillsammans med skidtjejerna (var i Riksgränsen och åkte skidor i helgen) lägga pannan i djupa veck och komma på ett par fina namn till hanar. Efter att ha ratat Stig, Sune och Svinto kom vi fram till Kelso, Nelson eller Strix. Vi får se vilket som passar. Mitt favoritnamn är Nelson eller Lord Nelson. Passar utmärkt till min Queen Elisabeth-stil. Nu väntar åtta veckors väntan för oss och åtta veckors utveckling och tillväxning för valpen. Otroligt spännande! Titta på första valpbilden på kennel Searovers hemsida

5 kommentarer:

Pojkvännen sa...

Jo, en mycket spännande väntan på kära Lord Nelson. :)

Sandra sa...

Grattis, vad roligt! Då kommer våra familjer att växa ungefär samtidigt.

Aino sa...

Födda i en bil och allt. Då blir Nelson inte åksjuk iallafall. Så spännande. Kan jag få kalla mig moster sen?

TDåpias sa...

Jättegulliga små valpar och en hane blir nog kanon det med. Fast jag gillar nog Kelso mer men jag måste erkänna att "Lord Nelson" låter bättre.

Jon sa...

Kramer då?
Och hane är väl bättre? Då är han ju bara kåt hela tiden, och aldrig i löpen.