lördag 10 januari 2009

Jet-laggad

Baksidan med att ha varit på andra sidan jorden kallas jetlag. Igår skulle vi mysa framför favoritprogrammet På spåret (som jag missat i två veckor) men så fort jag la mig ner i soffan somnade jag. Jag sov alltså redan innan programmet började. Nog för att jag är kvällstrött men innan åtta är väl att ta i. Vid nio gav jag upp och gick och la mig i sängen bara för att vakna klockan fyra, helpigg. Pojkvännen var då redan klarvaken, redo att läsa tidningen. Men tidningsbuden har tydligen senare tider för ingen tidning hade kommit. Efter att ha försökt somna i en halvtimme gick vi upp, gjorde varm choklad och kollade på en dålig svensk film på Canal plus. Lyckades somna om igen vid sex-tiden och sov till halv tio. Tur att På spåret går i repris.

Inga kommentarer: