söndag 24 augusti 2008

Små, små badbyxor

Det är en riktigt skön känsla att vara nytränad, nyduschad och nyäten. Jag känner mig liksom ny. Körde 60 min på Cross-trainern och det gick riktigt bra. Fab 5, vattenpolo och boxning höll mig sällskap. Men vilka små badbyxor de har i vattenpolo! Jättestora män med stora muskler och små, små badbyxor. Det ser lite komiskt ut och kan inte vara så praktiskt. Jag menar de är ju på varandra jättemycket i vattenpolo. Drar och sliter och klänger på varandra. Det kanske är tur att de inte visar så mycket undervattensbilder?

Liten uppföljning:
  • De konstiga gröna grönsakerna visade sig vara zucchini. Grillades i grillpannan igår och var mycket goda.
  • De bruna stövlarna ska behållas och gås in varje kväll.
  • Handpenningen till Vietnam-resan ska betalas och jag ser verkligen, verkligen fram emot att åka bort och få lite sol och bad i december. Är dock lite orolig för spindlar. Har ju hört att det är fullt av dem i Asien. Idag är det exakt fyra månader tills vi åker.

3 kommentarer:

Anja och Jonas sa...

Ååååh, Vietnam! Grattis till valet av resmål, jag älskade landet, för att inte tala om maten! Helt fantastisk kulinarisk upplevelse! Vart ska ni, Halong Bay kanske?
Jag vara avis!!!

Susanne Snäll sa...

Åhhh, jag vet! Det är underbart! Vi ska vara i Ho Chi Minh City och på ön Phu Quoc. Det ska bli så himla skoj.

Anonym sa...

Angående små tajta badbyxor så uppfyller de en funktion. Löst åtsittande badshorts skulle lätt dras av av en motståndare och blotta en. Tajta badbyxor ger mer rörlighet, flexibilitet och betydligt mindre vattenmotstånd. Dessutom sitter de hårdare åt än vad "vanliga" shorts gör.