fredag 9 oktober 2009

Stina på tv!

Världens finaste labrador är ibland världens busigaste. Svärfars ett och ett halvt år gamla labrador, Stina sticker gärna iväg på egen hand. Tar varje tillfälle i akt att ge sig ut på små äventyr. Det spelar ingen roll om hon är hemma på Gotland eller på besök på Lidingö. Bland annat har hon tagit sig in på en dagisgård och lekt med barnen, kraschat ett mingel under Almedalsveckan och stuckit ner till havet för en egen liten simtur. Det är inte bara irriterande utan kan vara rent livsfarligt.

Hur får man bukt med en rymmare? Experthjälp kallades in och Hundskolans Barbro Börjesson åkte till Gotland tillsammans med ett filmteam för att hjälpa svärfar och Stina att kommunicera bättre och få Stina att hellre vilja vara med husse än ute på egen hand.

Programmet sänds i SVTs Go' kväll onsdagen den 14 oktober kl 1815-1900.

På Go' kvälls webbsida kan du testa vilken hundras du är. Jag är naturligtvis en Cocker Spaniel.

3 kommentarer:

Anna sa...

Oj, nu måste Stina verkligen ogilla mig. Först avbryter jag hennes äventyr i Åminne och släpar henne hem i halsbandet. Sen låter jag henne bli till allmän beskådan på bästa TV-tid : )

Susanne Snäll sa...

När hon är stor tv-stjärna kommer hon att tacka dig.

Anonym sa...

Hoppas jag kan se programmet. Jag diggar Stina och Göran. Jag gjorde testet och blev en Selma :-)//Kram Jempa