måndag 21 november 2016

Några tankar och bilder från bygget

Etaget - snart klart
Det är tur att jag har gjort det här förut. Alltså, köpt lägenhet på ritning. För jag vet att vissa saker blir man rejält besviken på och vissa saker blir faktiskt bättre än man tänkt sig. Så är det nu också.

När vi fick gå in i en likadan lägenhet i lördags blev jag överväldigad över att den var så liten. Mycket mindre än jag förväntat mig. Rummen var mindre, balkongen var mindre och allt var bara mindre och jag var besviken.

Jag var också rädd att lägenheten skulle kännas mörk eftersom den inte ligger lika högt upp som vi bor nu och fönstren är mindre. Men trots att det är mitt i mörkaste november så kändes den ljus. Tummen upp på det!

Golvet i köket och badrummen var snyggare i verkligheten och det kommer att bli bra. Vi kommer hitta smarta sätt att möblera på, kanske passa på att köpa lite nytt. Och som någon klokt påpekade brukar det kännas mindre när det inte är möblerat.

Hur som helst är det ett i-landsproblem och en angenäm utmaning. Mindre än ett halvår kvar.

Köket i visningslägenheten. Vårt kommer vara likadant.
Älskar golvet!
Pelaren och köksön. Spännande och besvärlig utifrån ett
möbleringsperspektiv.
Köket sett från vardagsrummet.
Mot vardagsrummet och pelaren, från köket-
Balkongen från sovrummet.