måndag 12 oktober 2009

Jag önskar att jag var en bra människa!

Jag önskar att jag var en sån där bra människa. Du vet en sån som äter nyttigt, närodlat och ekologiskt, som bara dricker två glas vin och sen vatten, som tränar varierat så att hela kroppen får vara med, som alltid läser det finstilta i avtal, som inte gnäller på pojkvännen att ställa in disken i diskmaskinen, som kommer ihåg vad jag läste på universitetet eftersom jag läste för livet och inte för tentorna, som inte skriker åt andra bilförare i trafiken för att de svänger utan att blinka, som läser nobelpristagare och inte deckare skrivna på Gotland och köpta på en bensinmack, som tar vara på dagen och är glad åt det lilla, som källsorterar allt och bär ut små minimala soppåsar, alltid har en surdeg ståendes, som fyller lägenheten med färska blommor inför helgen, ger uteliggare sedlar istället för mynt, som har bytt ut alla glödlampor till lågenergilampor, som läser alla partiers partiprogram för att få en total bild över hur jag ska rösta och som absolut inte dricker grönt te med mjölk.

Eller räcker det kanske med att bara försöka överleva dagen?

4 kommentarer:

Malin&Johan sa...

Jag hoppas man kommer en bit genom att bara överleva! Kanske man kan göra en sak om dagen?

MilouK sa...

jag alskar det har inlagget!

Susanne Snäll sa...

Tack snälla Milou! Jag har faktiskt överlevt några dagar till sedan dess.

Charlotta sa...

Klart att det räcker med att överleva dagen. Eller att pricka av någon eller ett par av alla "bra" saker som man borde göra, jag är säker på att du checkar av en hel rad. Du är dessutom en väldigt bra kollega! =)

Förresten, grönt te med mjölk, vad är det för fel med det?