fredag 9 maj 2008

Fredag är det bästa jag vet

Det börjar redan när man vaknar på fredagsmorgonen. Det är liksom lättare att gå upp när jag vet att imorgon får jag sova så länge jag vill och kan. (Ofta vaknar jag ju ändå tidigt på lördagsmorgonen, typ före sju.) Det är också lättare att jobba på fredag för det är en härlig känsla att veta att jag har en hel helg framför mig, två hela dagar att göra precis vad jag vill. Den perfekta fredagen går jag tidigare från jobbet direkt till gymmet, sedan hem och dricker lite vin och lagar mat. Umgås med pojkvännen och somnar tidigt. Åh, så klämkäckt och medelsålders det låter. Men är man 35 år så är man.

Idag skippade jag gymmet (slö och allergisk) och hann hem för att sitta en stund i solen på balkongen med ett glas kallt vitt vin och titta ut över Mälaren, Riddarfjärden eller vad nu vattnet här utanför heter.

Nu ska jag snart hälla upp ytterligare ett glas vin och börja skala rotfrukter. Det ska bli entrecote och ungsbakad potatis, palsternackor och svartrötter till middag. Till det en grön sallad och naturligtvis världens godaste bea. Bearnaisesås från Delikatess Fabriken i Vidsel. Varken nyttig eller light men SJUKT god. Testa! http://www.delikatessfabriken.se/ Efterrätten fixar pojkvännen på vägen hem från jobbet. Jag hoppas på nått från Lux.

Ha en bra helg!

Inga kommentarer: