tisdag 11 mars 2008

Sladdtrassel

Är det inte grymt irriterande med dessa sladdar som alltid bildar ett trassel? Du vet, sladden till hörlurarna till I-poden och mobilen som ser ut som ett garnnystan när man ska använda den. Det spelar ingen roll hur väl man försöker rulla ihop dem, tvinna dem runt mobilen det är alltid ett enormt megatrasseln när man väl ska in med snäckorna i öronen. Det gör mig galen! Svårast är det när det ringer och jag ska försöka svara innan personen lägger på och samtidigt få loss trasslet. När jag väl har lyckats lösa upp sladdnystanet och försöker få in de i öronen ja, då är det trassel igen. På mindre än tre sekunder! Hur är det möjligt? Är alla hörlurarsladdar gjort i ett trasselbenäget "jag-måste-bli-ett-nystan" material eller är det bara lagen om allts jävlighet? Är det genom sladdtrasslet som jag betalar allt dumt jag gjort? Det känns ialla fall så. Och enligt trasslet måste jag ha gjort mycket dumt.

Nej, fram för en trasselfri sladd likt dammsugarsladden. Som sugs in genom att man trycker på en knapp. Visst är idén smart? Tyvärr är den inte min. Jag hörde den på radion en gång. Men vore inte det himmelriket? Varför kan inte Sony Ericsson göra en sån mobil? Eller Nokia också för den delen. Jag skulle lätt stå först i kön utanför butiken när de släpptes.

Galet irriterande!

Inga kommentarer: