torsdag 21 februari 2008

Matt Santos for president!

Jag är sjuk. Inte dödssjuk men ändå risig. Ont i kroppen, halsen, huvudet och lite i lilltån. Visst, jag är ynklig när jag är sjuk. Men å andra sidan är jag ju sällan sjuk. Att vara sjuk innebär vila. Vila för att bli frisk. Jag har vilat med Vita huset. Favoritserien nummer ett. Har sett avsnitt 12-17 och kan inte få nog av kampanjbussar, presskonferenser, valsiffror och heltäckningsmattor med örnar på. Världen skulle vara en bättre värld om Matt Santos blev Amerikas president eller Arnold Vinick för den delen. Båda är riktigt sympatiska personer. Ja, jag vet att det bara är en tv-serie. Men man måste ju få drömma sig bort ibland. Särskilt när man är sjuk. Men det är klart, verkligheten är också rätt spännande. Ska det bli Clinton eller Obama? Själv röstar jag idag på Matt Santos! Trots att han är lite vänster. http://www.nbc.com/The_West_Wing/

Idag var jag ju läskigt aktuell, läste just den här artiklen i DN: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=745135

Inga kommentarer: